Hírek

Szép nyári nap

Már vagy két hónapja megvettük a jegyet az Operettszínház előadására. Mindig láttam, hogy a jegyek nagyon hamar elfogynak, 2-3 nap alatt. Nagyon foglalkoztatott, hogy mi lehet az a vásári portéka, amit a vásárlók pikk-pakk elkapkodnak. Bár megnéztem a domináns videómegosztó-oldalra feltöltött változatot, de természetesen az nem adja át azt a hatást, amit egy élő színházi előadás nyújthat, így hát vettünk E-ticketet, hogy megnézzük, joggal lelkesednek -e az emberek a Szép nyári napért tavasszal, télen, és ősszel is. Hát joggal. De kezdjük is az elején.

Már vagy két hónapja megvettük a jegyet az Operettszínház előadására. Mindig láttam, hogy a jegyek nagyon hamar elfogynak, 2-3 nap alatt. Nagyon foglalkoztatott, hogy mi lehet az a vásári portéka, amit a vásárlók pikk-pakk elkapkodnak. Bár megnéztem a domináns videómegosztó-oldalra feltöltött változatot, de természetesen az nem adja át azt a hatást, amit egy élő színházi előadás nyújthat, így hát vettünk E-ticketet, hogy megnézzük, joggal lelkesednek -e az emberek a Szép nyári napért tavasszal, télen, és ősszel is. Hát joggal. De kezdjük is az elején.

A darabról

A helyünk az utolsó előtti sorba szólt. Igazság szerint az utolsó sorokba szeretek jegyet venni, hogy ne üljön mögöttem senki, mert utálom, hogyha dühöngenek, hogy nem látnak ki tőlem, stb., itt pedig fel is állhatok, ha én nem látnék. Jó választás volt, előfordult olyan jelenet, ahol fel is álltam, hogy jobban lássam a zenekari árok előtt lévő művészeket.

Az indítás nagyon jó volt, a nézőtéri folyósók kihasználása pedig szintén hatásos volt, mikor a táborlakók mellettünk rohantak fel a színpadra a legelején, vagy mikor KisKero mellettünk menekült Peller Anna elől. Nem sikerült elmenekülnie.

A színészi játékok kiemelkedőek voltak az este. Az első felvonás alatt a "Táborlakó" fő- és mellékszereplők csillogtak, a második felvonást pedig az "Öregek" vitték. Részletek lejjebb.

Tulajdonképpen olyan érzésem volt, hogy a magyar Mamma Mia-ra ültem be. De ez nekünk, magyar embereknek sokkal könnyebb, emészthetőbb, élvezetesebb. Miközben az előadást nézzük, azt érezzük, hogy igen, ez a miénk, ez egy magyar darab jó zenével, és egy egyszerű, könnyen érthető és feldolgozható történettel.


MEGJEGYZÉS: A SZÉP NYÁRI NAP C. ELŐADÁST A BEMUTATÓKOR CSAK EGYNYÁRI ELŐADÁSNAK SZÁNTÁK, A NAGY SIKER MIATT AZONBAN AZ OPERETTSZÍNHÁZ FELVETTE A DARABOT A REPERTOÁRJÁRA.

A történet

Egy iskolai csapat kísérőtanárával, Panni nénivel két hétre Bácsszentmáriára utazik építő táborba. A táborban természetesen szerelmek szövődnek, melyek a végén akár olyan erősek is lehetnek, úgy összeláncolhatják az embereket, hogy azok még társadalmi és politikai nézeteik ellenére is az országban maradnak és teremtenek maguknak élhető körülményeket.

A szereplők

A táborlakó fiatalok

Vágó Zsuzsi Juli szerepében mutatkozott be. A karakter igazából annyira nem színes, Zsuzsi viszont elég jól színezgette a lányt. Énekileg nem akarom tépni a számat, minden hang nagyon szép volt, tiszta volt. Zsuzsi hangja egyfolytában rengeteget fejlődik, a régi felvételeken például a kitartott hangokat a végén már ordította, és sokkal többet kiabált a dalok magas részeinél, de szerencsére ezt sikerült levetkőznie. Az Emlékül c. számnál gyönyörűen csillogott. A Rebecca óta Zsuzsi egyfolytában meggyőz, hogy igen, ő egy olyan színész, akinek helye van ebben a színházban.

Szabó Dávid volt Péter, Juli szerelme. A karakter önmagában nem egy egyszerű szerelmes hős, hiszen ő amellett, hogy irtóztatóan szerelmes Juliba, arra készül, hogy disszidál Amerikába. Dávid énekileg hibátlan, játéka is majdnem tökéletes. Zsuzsival való duettjeik közben hangjuk szépen cseng együtt, a kémia jelenléte megkérdőjelezhetetlen, ahogy az összhang is. Dávid szintén sokat fejlődött az évek folyamán, Péter szerepe pedig jól áll neki, a színpadi jelenléte pedig erős, határozott.

Peller Anna mint Margó. Igen. Mint bomba úgy robbant be (energiában és testalkatban egyaránt), és robogott végig az előadásban. A legkarakteresebb, legjószívűbb táborlakót osztották Annára, Margó szerepe pedig teljesen az övé. Nagyon aranyosan mozgott a kis töméseiben, amiben hastájt egy kötözött sonkára emlékeztetett. Hangilag szintén nagyon jó volt, pedig a felvételen bizonytalanságokat éreztem nála, Most viszont minden hang teljesen tisztán a helyén volt, jól érthető volt. Szerintem a humorát nem kell részleteznem, egyszerűen varázsol vele, a hangsúlyaival pedig bármilyen mondatot viccessé tud tenni.

Kerényi Miklós Máté Öcsije nekem igazán a második felvonásra érkezett meg. Az első felvonásban annyi jelenete nem volt, mint pl. Riának vagy Sanyának. A 220 felett c. dalban pedig haragudtam rá, a "hideg sört kínáááááál" sorban az utolsó hangot nagyon hamisan tartotta ki, aztán a refrént nem kezdte el, csak a zenekar ment, ő pedig a következő 220 felettnél kapcsolódott be. A második felvonásban azonban megbocsájtottam neki, Peller Annával nagyon jó összhangban mozogtak, Látszik, hogy az elmúlt hat évadban nagyon összeszoktak szerepeikben. Összességében azért KisKero ismét tetszett, bár most nem győzött meg annyira, mint a bajai Lucheni.

Kicsit aggódtam Ria szerepe miatt. A kezdő hatosban ugyanis Vágó Bernadett kapott helyet, azóta azonban Szendy Szilvi és Fekete-Kovács Veronika is játszotta már a szerepet. Nekem Muri Enikő jutott. Enikőt már láttam a Ghostban, ahol engem eléggé meggyőzött. Mégis amikor januárban beállt a darabba, mindenki azt írta, hogy nem tudja a táncokat, nem jól hangsúlyoz, hamis, ügyetlen. Tegnap este az ellenkezőjét láttam. A színpadon magabiztos volt, énekileg tökéletes, hangsúlyozásilag szintén hibátlan. Igen, én valóban így éreztem. Aki nyitott egy új Riára, aki más, mint a Vágó Detti által megformált karakter, az boldogan jöhet ki, mivel nyilván más Enikő Riája, de ugyanúgy lehet szeretni. Érzésem szerint teljesen belerázódott a szerepbe, és most már tudja, mikor-hol-merre kell lennie, és magabiztosan tud színpadra állni.

Kocsis Dénes volt nekem a fekete bárány a csapatban. Ő hivatalosan szintén csak most állt be, azonban valami nem volt tiszta nekem vele kapcsolatban. Szerényi László nagyon érezte a karaktert, igazi macho volt benne. Dénes az elején "keménygyerek" akart lenni, a hangsúlyai azonban nagyon furcsák voltak, nem nagyon jöttek át. Aztán a Tini daltól elkezdett bemelegedni, egyre jobb lett. Színészileg most nem tetszett, de hangsúlyozom, énekileg nagyon jó volt. A másik 5 karakter által keltett hatást azonban nekem nem érte el a darabban. Igaz, Muri Enikővel elég jó párt alkottak, mégsem volt most hibátlan a teljesítménye, pedig hangilag és színészileg is nagyon jónak tartom. Sanya elindult, Dénes azonban nem érte utol. Még annyit jegyeznék meg, hogy a hajával voltak problémák, "lifegő" haja állandóan belógott az arcába, ehhez a darabhoz nem tartom ezt szerencsés választásnak.

A felnőttek

Szulák Andrea ismételten fantasztikus volt. Énekhangja (engem) ismét elvarázsolt, hangszínét nagyon szeretem. Színészi teljesítményéről nem kell sokat beszélnem. Bebizonyította, hogy hibátlanul tud színpadon berúgni, ugyanakkor nagyon figyelt a nézőkre. Nagyon hálás közönség voltunk, így Szulák szárnyalt, egyre többet és többet engedett meg magának, doppingolva ezzel a többi kollégát is. Az, hogy a darab legemlékezetesebb jelenete a Pago Pago, szerintem nyilvánvaló, még a szemüvegem is le kellett vennem, hogy a könnyeim törölgessem. Ugyanakkor azokban a részekben, ahol tanárnőként kellett viselkednie, tökéletesen helyt állt, szigorú volt, de látszott rajta, hogy imádja a gyerekeket. Kíváncsi vagyok, hogy fog neki állni Mrs. Sherman szerepe a Fame-ben. De hogy Panni nénit ráírták, az fix.

Faragó András "Topy" ritkán kap szerepet musicalekben. Ezt azonban kár lett volna kihagyni. Humora messze földön híres, színészi játéka pedig hihetetlen. Szulák Andreával alkotott párosa aranyos volt, természetesek voltak, mégis kicsit groteszkek. Testalkatából fakadóan beiktatott különböző csípőkörzéseket és hasrázásokat, amin a nézők hangosan nevettek és tapsoltak. Az egész nézőtér imádta. Az elmúlt évben egyébként (gondolom betegségének következtében is) rengeteget fogyott, és ez nagyon meglepő volt.

MEGJEGYZÉS: FARAGÓ ANDRÁS TAVALY CUKORBETEGSÉG KÖVETKEZTÉBEN 3 HÓNAPOT HIÁNYZOTT, AZONBAN PELLER KÁROLY FANTASZTIKUS BEUGRÁSAINAK KÖSZÖNHETŐEN NEM MARADT EL ELŐADÁS, MIVEL A SZÍNÉSZ MIND A RÉGI NYÁR, MIND A MOSOLY ORSZÁGA, MIND A SZÉP NYÁRI NAP C. ELŐADÁSOKBAN HELYT ÁLLT A KÖZKEDVELT KOMIKUS HELYETT.

Oszvald Marika, a Kossuth-díjas Oszvald Marika nem hiába A Kossuth-díjas Oszvald Marika. Ez a nő egy őrület. Egy szenzáció, egy fantasztikum, egy minden. Színészileg tökéletes, hangsúlyozása nagyon magas színvonalú. Látszik, hogy imádja, ha nevettethet, minden lehetőséget megragad. Mint Rózsika nagyon jó. Bár Náray Erika kezdte a szerepet, teljesen jól vette át, és ez az ő szerepe. Most hangilag is nagyon tetszett, és meg is lepett, a "Meglepetés produkció" -ban nagyon jól rekesztett és énekelt is. Egyszerűen fantasztikus, ha keresnék sem találnék negatívumokat. Tökéletes.

Dézsy-Szabó Gábor arra játszik, hogy engem meglepjen. Így tette a Ghostban, amikor rövid karakterszerepeivel boldogított, a Menyasszonytáncban, mikor a szigorú édesapa volt, és így tett a Szép nyári napban is, ahol Juli apját játszotta. Tulajdonképpen ő volt a gonosz karaktere a darabnak, akiről a végén derül ki, hogy rendőrszázados. A darab elején szellemes megoldás volt, hogy az íróasztalnál ült, és az asztal vele együtt ki-be mozgott, bár néha nem értettem, hogy miért hagyják benn, és húzzák ki két jelenet múlva, amikor nem is beszél újra. Beszédhangja nagyon kellemes, hangsúlyai pedig, csakúgy mint szinte mindenkinek a darabban, nagyon erőteljesek. A Pago Pago jelenetben tánctudását is bizonyítja. Énekileg leginkább a "Születésnap" c. számban hallhatjuk, énekelni is elég jól tud. Ezt a szerepet kifejezetten vele akartam megnézni, és nem okozott csalódást. Nem hiszem, hogy Csonka András jobb lehetne nála, nagyon jó volt.

Csepregi Éva abban a megtiszteltetésben részesült, hogy szerepet kaphatott egy olyan darabban, amely az ő együttesének dalaira épül. Vagy az Operettszínház részesült abban a megtiszteltetésben, hogy a Neoton dalaiból íródott musicalben szerepet vállalt az énekesnő, Csepregi Éva. Magam sem tudom, hogy melyik a helyes. Egy azonban biztos: Csepregi Éva nagy húzóneve a darabnak. Bejövetelekor hosszú taps fogadta. Bár csak 20 percet volt színpadon, a nézők megőrültek érte, a végén is ujjongva ünnepelték. A darabban a saját nevével szerepel, és a Pesti Művésznőként érkezik, így tulajdonképpen önmaga. Énekileg még mindig egészen jó, bár helyenként a magas hangokkal problémái akadnak. A színpadi jelenléte erős, odavonzza az ember szemét, a szöveges részeket pedig, noha nem színész, aranyosan oldja meg, és szintén egészen jó bennük. A szerepeltetése összességében egy nagyon jó ötlet volt. Sajnálom azonban Csengeri Ottiliát, aki akkor van, ha Éva nem ér rá, mert nincs könnyű dolga, hiszen az ember örül, ha egy Neoton musicalben Évát láthatja, pedig Ottilia tehetsége is megkérdőjelezhetetlen. Éva összességében elég kellemes látvány volt a színpadon, és énekileg sem adott kevesebbet mint vártam.

MEGJEGYZÉS: A NEOTON EGY 1965-BEN INDULÓ BEATZENEKAR, MELYET KÉT KÖZGÁZOS DIÁK ALAPÍTOTT, AKIK KÉSŐBB KÜLÖNBÖZŐ FELÁLLÁSOKBAN, MÁSOKKAL KIEGÉSZÜLVE ÉS MEGCSAPPANVA ÉRTEK EL SIKEREKET. KÉSŐBB A KÓCBABÁK, AZAZ CSEPREGI ÉVA, PÁL ÉVA, ÉS FÁBIÁN ÉVA IS CSATLAKOZOTT A ZENEKARHOZ, ÍGY NAGY KÜLÖNLEGESSÉG VOLT, HOGY HÁROM ÉVA NEVŰ SZÓLISTA FELVÁLTVA SZÓLÓZOTT ÉS VOKÁLOZOTT A ZENEKARBAN. VÉGÜL KÜLÖNBÖZŐ KILÉPÉSEK UTÁN CSEPREGI ÉVA MARADT A SZÓLÓÉNEKESNŐ. 1990-BEN A NEOTON KÉTFELÉ OSZLOTT. AZ ÉVA-NEOTONBAN CSEPREGI ÉVA MARADT A SZÓLISTA, AZ ÚJ NEOTONBAN PEDIG SZULÁK ANDREA ÁLLT A MIKROFONHOZ, ÍGY IGAZÁN KÜLÖNLEGES VOLT, AMIKOR A SZÉP NYÁRI NAP C. DARABBAN A KÉT ÉNEKESNŐ ÚJRA TALÁLKOZHATOTT, MEGERŐSÍTVE EZZEL ADDIG IS JÓ VISZONYUKAT.

Összegzés

A Szép nyári nap egy finom koktél, a legminőségibb alapanyagokból, tökéletes fűszerezéssel. A dalok hibátlanok, ahogy a hangi adottságok is, melyek ki is vannak használva. A negatívumok közé csupán egy-két dolgot sorolnék. Ilyen volt például az, hogy a Szombat este táncol (Vörös hajú szemüveges a darabban) túl lassú tempója miatt nemigazán volt élvezhető, azonban az összes többi dalnak lendületes tempót diktált Bolba Tamás karnagy-zenei vezető, aki amellett, hogy a a zenekart dirigálta, szintetizátoron is közreműködött. A hangszerelés igazán belevaló és dögös, a 30 évvel ezelőtti zenék pedig dallamvilágilag és szövegileg is tökéletesen passzoltak ahhoz, hogy musicalt lehessen belőlük írni. Az ötlet zseniális, ahogy a megvalósítás is. Aki nem tudja élőben megtekinteni az előadást, az mindenképpen nézze meg a youtube-on, aki megteheti, az pedig tekintse meg élőben. Egy biztos. Bármelyik verziót nézzük, nevetésben nem lesz hiány.



a képek a Budapesti Operettszínház honlapjáról, a www.operett.hu -ról és a Musical Galéria Facebook oldalról származnak.

Eredeti cikk: szinhazminden.blog.hu (S.a.n.s.)


2016. 03. 21.
Copyright ©2009 - Szerényi László
www.netcube.hu - weboldalkészítés, webdesign, kereső optimalizálás, online marketing. Irányt mutatunk, megoldást kínálunk!