Sajtó





Az örök elégedetlen sikersztorija
 

Pályafutásának kezdetét körülbelül ötéves korára tehetjük, amikor a családban meglévő bakelitlemezekkel együtt énekelte – ahogy ő fogalmazott: „ha kellett, ha nem, a lemezzel együtt ordította” – a Neoton-slágereket.

 

A sorsa nem kerülhette el: az egykor gyerekként énekelt dalok most többek között az ő hangján szólalnak meg a Budapesti Operettszínház Szép nyári nap című Neoton-musicalében.


Egyszer hősszerelmes, másszor bizonytalan tinédzser a színpadon Szerényi László


A teátrum egyik legújabb felfedezettje, a 28 éves Szerényi László sokáig megpróbált szakítani az énekesi pályájával, azonban a szakma az évek alatt folyamatosan kísértette őt. Amikor a gimnázium után felköltözött Pestre a közgazdaságtudományi egyetem miatt, úgy döntött, megpróbálkozik az énekléssel is.


Toldi Máriánál kezdte a hangját képezni, majd a javaslatára jelentkezett az Operettszínház stúdiójába, ahol bebizonyosodott: a zenés színházak színpadán a helye. A vizsgák elvégzése után Kerényi Miklós Gábor, a színház igazgatója bizalmat szavazott neki. Jelenleg a Rómeó és Júliában, a Szentivánéji álomban, az Oltári srácokban, illetve a legújabb produkcióban, a Szép nyári napban láthatja a közönség.


– Az egyik dal, amit nagyon szeretek a Neoton-szerzemények közül, az a Megváltást várok. Ezt a darabban nem én éneklem, de a másik kedvencemet, a Szép nyári napot előadhatom színpadon, ami örömmel tölt el – mondta arra a kérdésemre, hogy volt-e dalvágya, miután kiderült, hogy szerepel a musicalben.


Érdekes, hogy míg ha neki azt mondják, Neoton, akkor ez a két sláger jut eszébe, nekem viszont teljesen más dalok ugrottak be: például a Yoyo és a Párizsi lány.


– Tényleg, a Párizsi lány – bár azt én nem énekelhetném – felelte nevetve a felvetésemre, amire én csak mosolyogva megvontam a vállam, és folytattam a kérdezgetést.




A fent említett darabokban különböző karaktereket alakít. Szeptember 15-ig egy, mondhatni, nőcsábász tini, egy héttel később viszont Rómeó bőrébe bújik. Melyik áll önhöz a legközelebb a figurák közül?


– Rómeó. Az a szerep olyan sok színes jellemmorzsából építkezik, hogy nem válik unalmassá, mindig találok benne újdonságot. Az olyan karaktereket érzem magamhoz közel, azokat tudom könnyebben megformálni, amelyekben rendkívüli indulatokat kell generálni. Ami fontos számomra, hogy legyen mélysége az „illetőnek”. A könnyed, keveset mondó dolgok távol állnak tőlem.




Ez az élet bármely területére igaz?


Gyakorlatilag igen. A nagy mélységek és a nagy magasságok érdekelnek.

Színes egyéniségét bizonyítja, hogy nemcsak a színpadon, hanem az üzleti életben is sikeresen megáll a lábán. Édesanyjával közösen felnőttoktatási céget hoztak létre: amikor nem a színpadról varázsolja el a nézőket, azzal foglalkozik.

– Az énekesi pálya nem könnyű műfaj, a megélhetés e szakmában nem a legbiztosabb ma Magyarországon. Azt gondolom, hogy ha csak az énekléssel foglalkoznék, akkor egy idő után az a művészet, minőség rovására menne.


Mi a végcél: az éneklés vagy az üzleti pálya?

– A kettő egészséges összhangja. Egyik a lelkemnek fizetség, a másik a materiális világnak.


A beszélgetés során többször említette, hogy maximalista: mindig a legjobbat akarja, folyamatosan fejlődni vágyik, sosem elégedett. Tud egy örök elégedetlen boldog lenni?


– Próbálom arra tanítani magam, hogy a jelent jól éljem meg, és ne mindig arra gondoljak, hogy mi lesz holnap, hogy kevés, amit nyújtottam. De tanulnom kell még. Tudnom kell értékelni egy-egy periódust.



Forrás. Metropol

2009-09-10



 



 













 
 
 
Copyright ©2009 - Szerényi László
www.netcube.hu - weboldalkészítés, webdesign, kereső optimalizálás, online marketing. Irányt mutatunk, megoldást kínálunk!